cinenden naar Canada & USA 2016

Plymouth

Hallo,

Vanmorgen in Boston hebben we nog een wandeling gemaakt door Boston Common, het park. Hier wonen veel eekhoorns en Cindy wilde nog een paar mooie fotoos schieten terwijl we deze beestjes nootjes voerden, en ik moet zeggen de kiekjes zijn mooi geworden....foto's volgen. Hierna uitgecheckt in ons hotel en met de auto richting Plymouth gereden, een vissersdorpje aan de rand van Cap Cod waar de komende dagen zullen verblijven. Hier aangekomen hebben we de Mayflower II bezocht. Dit is een houten boot waarmee de eerste pelgrims richting het beloofde land zijn gereisd... Best een klein schuitje... En er gingen 102 passagiers aan boord... De reis van europa naar hier duurde gemiddeld 66 dagen.

Na deze inspanning was er tijd voor ontspanning en hebben we vanmiddag heerlijk aan het zwembad in het zonnetje gelegen. Vanavond heerlijk gegeten en op de terugweg hoorden we goede muziek uit een tentje... Er was een bluesband aan het optreden in een plaatselijke kroeg... Hier hebben we nog een klein afzakkertje gehaald om vervolgens heerlijk onder de wol te kruipen...tot morgen.

Doeiiii, Cinenden

Halfway St. Patricksday maar ook van de vakantie

Dag lieve mensen daar zijn we weer met onze belevenissen...

Vandaag hebben de de freedom trail gelopen, een 8 kilometer lange wandeling langs 16 locaties van nationaal historisch belang. Deze wandeling is uitgezet door de stad, je hoeft alleen maar een rode lijn te volgen, lekker makkelijk. Een deel van deze wandeling voerde ons door de wijk Little Italy (klein Italië). In deze wijk vol Italiaanse restaurants is Mike's Pastry gevestigd... Een bakkerij welke bekend staat om z'n heerlijke cannoli's, een van oorsprong Siciliaans gebakje... Cin en ik zochten er allebei eentje uit met een bakkie espresso... Ik moet zeggen die cannoli's..... Waren niet te vreten..hahahaaa, bah, de espresso daarentegen was top. Een van de monumenten waar we langs liepen was Bunker Hill, een herdenkingsmonument in de vorm van een granieten toren van 221 feet hoog (67 meter). Deze toren kon je beklimmen door de 294 treden tellende trap op te lopen... Natuurlijk hebben we dit gedaan en het gaf een mooi uitzicht !

Eenmaal weer beneden aangekomen hebben we op een terrasje wat gedronken... Cindy bestelde een pink lemonade... Bij ons krijg je dan water met een beetje siroop, hier krijg je siroop met een scheutje water, of zoals Cindy het zei : "Instant suikerziekte" in een beker... We hebben deze zoete zooi later aangelengd met een liter (!!) water waarna het enigszins te drinken was. Daarna in de stad heerlijk gegeten. Tijdens het eten realiseerden we ons dat we vandaag officieel aan de 2e helft van deze vakantie begonnen zijn...tijd gaat snel!

Na het eten zijn we teruggelopen naar ons hotel om ons wat op te frissen... Want vanavond gaan de naar de Boston Red Sox voor een een honkbalwedstrijd. Het stadion ligt op 3 km van het hotel, dus een fijne wandel afstand. Eenmaal een gekomen in het stadion (Fenway park) hadden we goede plaatsen. Erg leuk om bij deze happening aanwezig te zijn... Alle Amerikanen zijn met van alles bezig, eten, drinken, emailen, bellen, sms-en en ohja ook af en toe kijken naar de wedstrijd... De sfeer is hier net zoals we in Chicago ook al hebben ervaren erg ontspannen... Gewoon een gezellig avondje uit zonder enige agressie... Ondanks het feit dat 'we' verloren hebben was iedereen blij.

Daarna terug gelopen naar ons hotel voor onze laatste nacht in Boston.

Welterusten en tot morgen !!!

Boston

Hoi,

Na een typisch Amerikaans ontbijt in het hotel met bagels en wafels zijn we erop uit gegaan om deze stad te verkennen. Vlakbij ons hotel ligt het park Boston Common, hier hebben we een wandeling door gemaakt, ook het nabij gelegen Beacon Hill, de duurste wijk van Boston, hebben we onder leiding van mijn privé gids minutieus bezichtigt. Hierna hebben we tickets gekocht voor de hop on hop off bus... Een bus die de gehele stad doorrijdt met een aantal stops waar je in en uit kunt stappen... Lekker makkelijk deze bus rijdt elke 15 minuten. Nadat we eerst de gehele ronde zijn blijven zitten zijn we bij de haven uitgestapt. Wij wilden hier een boottocht over de Charles rivier maken. Omdat de vertrektijd pas over 45 minuten was hebben we eerst ergens een broodje gegeten. Eenmaal op de boot zijn we lekker op het bovendek gaan zitten heerlijk in het zonnetje. Na een tocht van zo'n 3 kwartier legde de boot aan bij de U.S.S. Constitution een houten fregat van de Amerikaanse marine uit 1797. Deze hebben we bezichtigd, jammer was alleen dat deze momenteel gerenoveerd wordt en in een droogdok ligt. Daarnaast ligt een oude marineschuit uit 1892 de USS Cassin Young. Leuk om eens te zien. Nadat we deze boten bezichtigd hebben zijn we weer op de volgende boot gestapt en zijn we terug gevaren naar de haven van Boston. Hier aangekomen zijn we gaan lopen richting Washington street, de grote winkel straat hier. En na een uurtje kregen we wel trek en hebben we op een terras heerlijk gegeten. In de loop van de avond begon er een bandje te spelen en gingen allerlei mensen spontaan dansen op straat...gezellig ! Nadat we nog een afzakkertje besteld hadden zijn we weer naar ons hotel gelopen. Het valt ons op dat dit best een grote stad is maar toch ook heel compact... Alles is zonder veel moeite aan te lopen...heerlijk. Nu heerlijk slapen en morgen weer verder ontdekken.... Welterusten !

Sjoppen en concert Willie Nelson in Boston

Hoi,

Vannacht had onze buurvrouw wat problemen met haar accu... Ze most steeds angeduwd worden door de buurman... Vandaag reizen we via wat kustplaatsen door naar Boston. De eerste stop was in Ogunquit, volgens ons boekje één van de mooiste stranden van Maine en dat was het inderdaad. De volgende stop was in Kittery... Hier bevind zich een outletcenter. Ik heb al een aantal van deze winkelcentra gezien door heel Amerika, maar nog nooit eentje waarbij je met de auto naar de volgende winkel moet... Echt niet te doen zo groot ! Gelukkig wisten we in welke winkels we wilden kijken... Al eerste werd Tommy Hilfiger met een bezoekje vereerd.... Polo's voor €7,00... dus volladen die lege koffer.... Toen Columbia voor schoenen en een jas en als laatste Ralph Lauren voor 2 jurken, nog wat polo's en 2 broeken.

Cindy heeft op de parkeerplaats nog even wat broodjes gesmeerd en ik heb bij Starbucks nog 2 grote koffie gehaald, 0,7 liter (!) per stuk en vervolgens zijn we via Portsmouth, waar een oude onderzeeër ligt, richting Boston gereden.

Het verkeer in Amerika is altijd erg gemoedelijk en sociaal, bijna nooit zie je asociaal weggedrag... Daar kunnen wij in ons landje nog wat van leren. Toen we in de buurt van Boston kwamen werden de wegen steeds voller... Bij de afrit was het zelfs druk te noemen... De navigatie gaf aan dat we bij de eerstvolgende weg linksaf moesten net zoals bijna alle andere weggebruikers... Dit betekende dat de baan voor rechtsaf de eerste 300 meter helemaal leeg was... Wij als toeristen (of Rotterdammers) rijden dan door op de rechter baan en voegen dan keurig in. In Boston waren wat minder galante mensen op de weg en vlak voor we linksaf moesten werden wij er niet tussen gelaten... Nadat ik een meneer vriendelijk bedankte voor het mij er niet tussenlaten keek hij me mij aan en zag niet dat de auto's voor hem inmiddels stilstonden...boem... en kijk daar was mijn plekje om linksaf te kunnen. Niet heel netjes, maar wel zijn eigen schuld.

Ons hotel hadden we vervolgens snel gevonden... Leuk hotel met een heel klein bedje... Dat wordt dicht tegen die wollen onderbroek ankrupen vannacht. Nadat we ons hadden opgefrist snel een taxi genomen om naar een concert van Willie Nelson te gaan. Deze man is inmiddels 83 jaar en speelt nog behoorlijk... Het eerste deel van het concert werd verzorgd door Aaron Lewis en was echt top ! En vervolgens kwam de man himself nog 5 kwartier het publiek vermaken... Onwijs leuk om dit hier mee te maken !

Na het concert zijn we in een half uurtje naar ons hotel teruggelopen... De eerste indrukken van Boston zijn top... Morgen gaan we deze stad verder verkennen...

Ciao, Cinenden

911

Dag lieve mensen,

Omdat we 2 nachten in dit motel in Wells, Maine verblijven hebben we vandaag een rustige dag gepland. Vanmorgen zijn we in de auto gestapt en naar Portland gereden. Onderweg zijn we bijna van de weg afgespoeld wat een hoosbui... Eenmaal in Portland aangekomen was het droog en hebben we de de vuurtoren bezocht om vervolgens naar de oude haven te rijden. In deze haven lag een enorme cruise boot voor anker, The Anthem of the Seas. We hebben hier een treintocht gemaakt door de oude stad over het antieke smalspoor. Hierna zijn we doorgereden naar Cape Elizabeth waar we fort Williams bezocht hebben met zijn mooie vuurtoren. Tijdens de ochtend begon de zon door te breken en zijn we door gereden naar Old Orchard beach en gezellige badplaats met een mooi strand... En het weer deed ook lekker mee, inmiddels was de lucht weer helemaal blauw en was het zo'n 30 graden... Nadat we een strandwandeling gemaakt hadden zijn we lekker gaan eten... Voor de verandering had ik een een kreeft besteld... Wel hard zo'n beest, maar na flink kauwen wastie best lekker ;-)

Aan het einde van de middag nog even naar Kennebunk... Ook weer zo'n onwijs mooi stadje aan de oceaan met prachtige huizen... George Bush bezit één van deze villa's.

Wat ons opviel is dat vandaag overal de vlag halfstok hangt, dit heeft te maken met 11 september...vandaag is het 15 jaar geleden dat deze ramp zich voltrok.....time flies.

Toen weer heerlijk terug naar ons motel... Even douchen, blog bijwerken, een lekker biertje op de patio en dan slapen...morgen door naar Boston.

Doeii, Cinenden

Trekkingsdag van de staatsloterij

Nadat ik een vroeg naar bed ben gegaan heb ik heerlijk lang geslapen... Vandaag gaat onze roadtrip verder... Om 9:00 uur zijn we vertrokken richting Blue Hill een dorpje dat bekend staat om de enorme blauwe blueberry akkers. Deze velden liggen er echt schilderachtig bij met de witte houten boerderijen en de atlantische oceaan op de achtergrond. Daarna door naar Stonington ook weer zo'n typisch amerikaans vissersdorp. Aan de westkust van de USA staan mooie huizen langs de oceaan maar een de oostkant is het echt niet noormaal.... Alle dorpen en steden waar we deze route doorheen komen zijn zo mooi en jeetje wat een mooie huizen... Deze regio is echt voor de rijken... Maar... vandaag is de trekking van de staatsloterij dus wie weet....

Na Stonington langs de kust verder naar Boothbay harbor waar we gestop zijn voor een late lunch... Onderweg stonden een paar meiden te zwaaien met borden 'carwash'.... En mijn mooie Challengerrrrr kon wel een poetsbeurt gebruiken.,. Het bleek een fundraising van het lokale dames hockeyteam te zijn... Daar wil ik best aan bijdragen ;-) hihihihiii.

Vervolgens door naar Wells alwaar we de komende 2 nachten zullen verblijven. Nog even naar het strand geweest en nu terug naar ons motel om onze avonturen te posten, en om te weten te komen hoeveel we deze maand in de staatsloterij gewonnen hebben... Nou dat blijkt Eur. 5,00 te zijn, jammer hoor, ook is mijn laatste verhaal, die fan gisteren verloren gegaan...dikke vingers, sorry... Zal morgen proberen deze te herschrijven...

Voor nu lekker slapen....tot morgen !!!

Northeast Harbor

Vandaag hebben we een rustdag... Heerlijk uitgeslapen... Toen even kijken naar de 'Rotterdam'.... Leuk gezicht zo'n bekende schuit zo'n eind van huis.

Daarna de auto gepakt om de omgeving verder te verkennen. Bij een benzinestation werd ik voor de zoveelste keer aangesproken door iemand die onze auto zo mooi vond... 'What a sweet ride that is'.... Leuk. Toen doorgereden naar Bass Harbor voor een brunch... Vooraf een clam chowder, een dikke vissoep met vis en schelpdieren, en toen verse kreeft op een broodje...was weer een feestje. Vervolgens zijn we naar de oude vuurtoren van dit plaatsje gereden. Nadat we hier een paar mooie kiekjes hadden geschoten zijn we weer richting Acadia NP gereden waar we een deel van de middag hebben doorgebracht op het strand van Echo lake. Het weer was top 32 graden en een blauwe lucht. Vervolgens weer terug naar ons hotel, onderweg wat broodjes gekocht voor vanavond. Hier aangekomen nog even een duik in het zwembad en op ons terras war gegeten. Nu lekker chillen, boekje lezen, verhaaltje schrijven en op tijd het mandje in....

Tot morgen... Cinenden

Stowe - Northeast Harbor Maine (536 km)

Goedenavond,

Na een heerlijke nacht in Stowe, een schilderachtig wintersportdorpje in debergen van Vermont, heerlijk ontbeten in onze B&B. Jammer dat we maar beperkt de tijd hebben hier want we kunnen hier met gemak een paar dagen blijven. Vanmorgen dan maar in een sneltreinvaart de highlights bekeken. Als eerste zijn we naar de Von Trapp lodge geweest waar we als dansend in de wei het beroemde lied uit de Sound of Music hebben gezongen.... Maria en de kapitein liggen hier ook begraven. Daarna door naar Ben Cohen je weet wel die samen met Jerry Greenfield in 1978 een ijswinkeltje heeft geopend. Hier hebben we een rondleiding gehad en mochten we proeven....ennuh... Ik lussut ;-) tijdens de rondleiding werd ons verteld dat het toegestaan is per medewerker per dag 3 pints (500ml) van een willekeurige smaak mee naar huis te nemen... Jammer dat het zover reizen is vanaf Berkel ander zou ik mee aanmelden voor een weekend baantje...hmmmmmm.

Omdat het inmiddels al twaalf uur geweest was zijn we in de auto gestapt voor onze 2e reisdag. Onze route was over allerlei provinciale wegen gepland dus kon wel even duren. Als snel verlieten we de staat Vermont en reden we New Hampshire binnen. Ook hier was de natuur overweldigend... eigenlijk zijn we een week of drie toe vroeg voor de Indian Summer maar sommige bomen beginnen al rood, oranje of geel te verkleuren. Cindy begint al aardig over weg te kunnen met onze gopro camera... als een voleerd regiseur maakt ze de mooiste filmpjes onderweg... Ik wou maar dat ze net zoveel begreep van het navigatie apparaat... tijdens deze rit was het de bedoeling dat we via de Kamcamagus highway (een prachtige weg door de white mountains) naar Conway zouden rijden... Ik vond het al wat lang duren voordat we de afslag naar deze weg tegenkwamen... En opeens huup huup barbatruuk stonden we in North Conway... Blijkbaar was het navigatie apparaat ingesteld op de meest efficiënte route. Op het oude en fotogenieke stationetje van North Conway even wat foto's geschoten om daarna snel weer door te rijden richting Northeast Harbor. Rond 20:00 arriveerden we in ons hotel... Prachting aan een haven gelegen met zeezicht... Dit gaat best lukken voor de komende 3 nachten. In het naastgelegen restaurant hebben we heerlijk gegeten. Cin had haar favoriete 'Very veggie Quesedillas' en ik had de Bouillabaisse een belachelijk groot bord vissoep met een enorme berg mosselen, schelpen, gamba's, coquilles, inktvis en ander lekkers uit de zee. Na deze maaltijd snel de tandjes gepoetst en lekker m'n mandje in...tot morgen.