cinenden naar Canada & USA 2016

Onze trouwdag... Onderweg naar Dennis

Toen wij vanmorgen wakker werden en onze telefoon pakten zagen we veel felicitaties via whatsapp en op ons blog... hartelijk dank daarvoor ! Vandaag zijn wie 17 jaar getrouwd... Dat klinkt lang maar met een vrouw als Cindy is dat in het geheel geen opgave... Na een ontbijtje in het motel zijn we richting Plymouth plantation gereden. Een Archeon achtig museum waar men het leven van de eerste pelgrims vanuit Europa uit de 17e eeuw nabootst. Erg interessant...alleen wel jammer dat er 4 touringcars met schoolkinderen net voor ons waren gearriveerd... Overal liepen die jong voor je voeten....;-)

Nadat we alles gezien hadden zijn we richting Cape Cod gereden waar we de komende dagen zullen verblijven... Cape Cod is een schiereiland aan de kust van Massachusetts. Eigenlijk is het nu een eiland omdat een kanaal het scheidt van het vasteland. Over het kanaal zijn twee bruggen voor het wegvervoer en één brug voor het spoorvervoer. Dit is ook een populaire vakantiebestemming voor veel Amerikanen. Het weer is ook nog steeds prima te noemen, vandaag was het 26 graden en onbewolkt. Bewust hebben we de interstate vermeden en hebben we de oude state highway genomen welke ons door vele dorpjes leidde. Onze eerste stop was in Sandwich waar we, nadat we in het centrum wat foto's hebben gemaakt, heerlijk relaxed een uurtje op het strand hebben gelegen. Hierna weer verder richting het mooie plaatsje Dennis. Hier zullen we de nacht doorbrengen. We hebben een erg leuk motel in dit dorp... eentje met een binnen- en buitenzwembad en zelfs een sauna. We zitten op de begane grond met een heerlijk grote en mooie tuin voor de deur met een fijn zitje buiten. Na aankomst rond 15:00 uur hebben we de koffers in de kamer gezet en zijn we eerst nog even fijn 2 uurtjes op het strand gaan liggen. Wat ons opviel is dat hier honderden krabachtige beesten dood op het strand liggen... Een delicatesse voor de meeuwen... En daar komt de vraag voor vandaag.... Weet iemand wat dit voor beesten zijn ? In de foto afdeling staan wat kiekjes... de eerste met het goede antwoord verdient eeuwige roem.

Daarna terug naar ons motel gereden waar ik nog even heb gezwommen. Vanavond gaan we heerlijk uitgebreid eten in een goed aangeschreven visresaurant... Nu eerst even douchen en dan vertrekken we... voor nu welterusten en tot morgen.

Cinenden

ETQ

Horseshoe crab, heten die beestjes.

ETQ

De horseshoe crab is best een interessant beestje. Hun bloed vervoert zuurstof niet met ijzer zoals de meeste zoogdieren, maar mbv koper!
Hun bloed is daardoor groen en niet rood zoals bij ons.
Deze dieren worden ook gevangen om wat van hun bijzondere bloed af te nemen, vervolgens worden ze weer levend teruggezet.

Het bloed heeft zeer nuttige eigenschappen voor de medische wereld, zo kun je er bijvoorbeeld bacteriologische infecties mee opsporen.

(Ik vraag me wel af waarom ik dit soort dingen weer weet....)

tessa

Wat heb ik toch een slimme man

Magnus en Janny

Hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag.
Wat een feest om dan zo samen op reis te zijn. We genieten van jullie mooie verhalen. Wij zullen hier op jullie toasten,
want om nu even langs te gaan voor een bakkie is ons iets te ver. Nog heel veel reisplezier samen nu en voor de toekomst.