cinenden naar Canada & USA 2016

Dennis, again...

Hoi,

Het initiële plan was vanuit Dennis verder Cape Cod op te rijden en daar een volgend motel te boeken. Het vinden van beschikbare en vooral betaalbare motels blijkt in het weekend toch een hele opgave. Ons huidige motel ligt ongeveer in het midden van Cape Cod en zowel meest westelijke als het meest oostelijke punt is het een uurtje rijden. Na een heerlijke eerste nacht in dit fijne motel hebben we vanmorgen gevraagd of ze voor de komende 3 nachten nog een kamer beschikbaar hadden, helaas was dit niet zo. Maar na een halfuurtje ging de telefoon op onze kamer... Ze hebben voor de nieuwe gasten toch een andere kamer vrijgemaakt en wij kunnen de komende 3 nachten in onze kamer blijven... Hier zijn we erg blij mee.

Hierna hebben we de auto gepakt met als doel het verste puntje van Cape Cod te bezichtigen, het dorp Provincetown. Echt verkeerd kan je hier niet rijden...en is maar één weg. Zo'n 14 km voor Provincetown stonden er signaleringsborden langs de weg met de mededeling dat vertraging zou zijn i.v.m. Weekendverkeer, nou eem klein stukje verder begon de file... We konden niet meer naar voren niet en niet naar achteren niet, dan maar een stukje terug naar het voorgaande dorpje Wellfleet en doen we Provincetown aanstaande maandag wel weer. Nadat we wat boodschapjes gedaan hebben hier zijn we eerst naar het strand een de westkant van het schiereiland gereden, hier hebben we heel eventjes in het zonnetje gelegen maar dit was niet zo'n lekker strand toen toch maar besloten naar de oostkant (oceaankant) om dat het strand te bekijken... Dit was een heerlijk breed zandstrand met heel fijn bijna wit zand, echt een plaatje. Alleen het water was wel 15cm kouder dan aan de andere kant.... Maarja je heet toch 'van den Bout' en als een echte bikkel ga je dan toch lekker zwemmen in de flinke golven.... Hierna weer lekker opwarmen in het zonnetje.....hmmmm.

Op de vraag van gisteren over die rare beesten hebben we best veel reacties gehad, daarom dachten we dat het leuk was vandaag nog een vraag aan jullie te stellen... In de foto afdeling zie je een foto van een bijzondere plant welke hier op het strand groeit... De vraag van vandaag is dan ook, weet iemand wat dit voor een plant is?

Na het bezoek aan het strand hebben we een bezoekje gebracht aan Marconi Beach, BBQ & Seafood en heb ik Spareribs en Brisket (Rundvlees) van de BBQ besteld... Cindy nam de pulled pork.

Na het diner zijn we in Wellfleet naar de drive-inn bioscoop geweest. Een nog originele bioscoop van weleer, parkeren naar een paal waar een speaker hangt, deze kan je vervolgens aan je autodeur hangen en zo heb je origineel 1.0 mono geluid. Vanavond stonden 2 oude films op de planning the princess bride uit 1987 en the goonies uit 1985. We hebben ze beiden gekeken, heerlijk met een emmer popcorn... Echt zo leuk om dit eens gedaan te hebben hier... We hebben hier echt van genoten !

Na deze films terug naar Dennis gereden en dit verhaaltje getiept... En nu lekker tukken...tot morgen!