cinenden naar Canada & USA 2016

Provincetown

Goedemorgen...

Vanmorgen werden we wakker van de regen tegen de ramen... De temperatuur was echter nog steeds prima te noemen met 24 graden op de meter. Vandaag willen we nog eens proberen Provincetown te bereiken. Maar eerst hebben we in de plaatselijke bakkerij ontbeten. Lekker een broodje met een gebakken eitje, wat ham en kaas... En een emmertje koffie natuurlijk. Toen alles op was hebben we een gratis refill koffie meegenomen voor in de auto.

Vandaag was het geen enkel probleem om Provincetown te bereiken. Eenmaal aangekomen hebben we de auto in het stadje geparkeerd en hebben we een paar uurtjes door dit leuke stadje gedwaald. Steeds als het wat harder begon te regenen zijn we een winkeltje in gelopen om te schuilen. Nadat we een tijdje hadden rondgedoold liepen we langs 'The Lobster Pot' het bekende kreeften restaurant van Cape Cod... Hier kan je een vers gevangen kreeft uitkiezen en 20 minuten later ligt deze gestoomd en wel wel op je bordje. Als voorgerecht hadden we beiden een Clam Chowder, de beruchte dikke vissoep, Cindy had als hoofdgerecht een kabeljauw met frietjes en ik heb een mooie kreeft uitgezocht... Hmmmm wat een feest op je bordje !!!

Na deze delicatesse was het inmiddels droog geworden en zijn we met de auto naar de punt van de kaap gereden en hebben we een flinke strandwandeling gemaakt naar het uiterste puntje om naar de vuurtoren te kijken. Het was eb aan het worden en allerlei vissers stonden op het strand hun diner bij elkaar te vangen.

Daarna zijn we teruggereden naar om motel en hebben we nog een extra nachtje hier geboekt... Nu zitten we lekker buiten met een flesje bier... Cindy is haar dagboek aan het bijwerken en ik maak een digitaal verslagje van deze dag. Gisteren hebben we bij ijsboer (die nu alleen nog maar vrijdag t/m zondag open is) een bekertje ijs meegenomen... Dus met een beetje geluk krijg ik strakkies nog een klein ijsje...

Welterusten en tot morgen...

Cinenden

tessa

Jullie hebben het goed naar de zin, kreeftje hier, kreeftje daar. Lekker hoor. Maar nog een nachtje erbij, is ervzoveel te doen? Of gewoon ontspannen?

ETQ

Het weetje van de dag:

Ten tijde van de slavernij was het bij wet verboden je slaven vaker dan 5 keer per week kreeft te geven.
Dat vond men namelijk onmenselijk.

Dennie

Nou Tes, het was eerst de bedoeling rond te reizen op Cape Cod en elke nacht ergens anders te slapen.... dit motel in Dennis is zo fijn en centraal gelegen dat alles goed aan te rijden is.

Dennie

Nou Eddie... we gaan vanavond gewoon weer een kreeftje bestellen hoor... ik lussut ;-) kwestie van......