cinenden naar Canada & USA 2016

Nantucket

Vanmorgen hadden we de wekker om 07:30 gezet want we gaan vandaag met de boot van Hyannis naar Nantucket. Naar Hyannis is het eerst nog een halfuurtje rijden.

Nantucket is een eiland aan de zuidkant van Cape Cod naast Long Island.

Aangekomen in Hyannis lag de ferry al op ons te wachten. Maar eerst nog even kaartjes kopen. Eenmaal aan boord hebben we eerst een ontbijtje genomen. Dit hebben we heerlijk buiten opgegeten en vervolgens hebben we heerlijk buiten van de twee uur en 15 minuten durende overtocht genoten. Een deel met de oogjes open en een ook een stukkie met de luiken gesloten.

Eenmaal aangekomen hebben we eerst het stadje te voet verkend. Het was een erg fotogeniek stadje met veel leuke winkeltjes met allerhande rommel. Na deze wandeling zijn we lekker gaan lunchen. Toen onze maagjes gevuld waren hebben we fietsen gehuurd om zo het eiland verder te verkennen. Nantucket is zo'n 25km breed en het stadje ligt ongeveer in het midden. Nadat we eerst wat door het stadje zijn gefietst besloten we de vuurtoren op het meest oostelijke puntje te gaan bezichtigen. Een mooie fietstocht van 14km langs cranberry akkers en door bossen. Er wordt blijkbaar veel gefietst hier want de fietspaden zijn prima. Eenmaal bij de vuurtoren aangekomen hebben we deze uitgebreid vastgelegd. Voor de terugweg kozen we voor de kustweg. Ook een prachtige route met ook hier weer prachtige villa's met op de oprijlaan dure auto's en vaak ook nog een aanlegsteiger met een flinke boot… geld speelt hier blijkbaar geen enkele rol.

Nadat weer in het stadje zijn aangekomen hebben we de fietsen weer ingeleverd en hebben we onze inspanningen beloond met een heerlijk koud biertje. We hadden geen tijd voor een 2e ronde want we moesten ons een soort van haasten om de boot van 17:30 terug naar Hyannis te halen. Aan boord gratis wifi dus voldoende tijd om m'n verslagje van vandaag te schrijven en misschien nog even een tukkie… Je wiegt zo heerlijk heen en weer op de golven, je wordt als het ware in slaap gewiegt. Cindy heeft op internet een goed aangeschreven kreeften restaurant gevonden en ik denk dat we die vanavond eens met een bezoekje gaan verrassen. Vannacht is helaas onze laatste nacht op Cape Cod… Morgen zullen we via Rhode Island naar New Haven in Conneticut rijden…een tochtje van een kleine 4 uur.

Voor nu welterusten…voor veel van jullie moet ik eigenlijk goedemorgen zeggen realiseer ik me ineens…. Nou ja anyway…tot morgen en de groeten van Cinenden.

tessa

Op naar Dory