cinenden naar Canada & USA 2016

Geluksdag...

Hoi,

Nadat we vanmorgen opgestaan zijn hebben we gedoucht en zijn we in de auto gestapt. Helaas moesten we vandaag het oh zo mooie en leuke Cape Cod verlaten. Maar de mooie herinneringen zullen ons nog lang bijblijven. Onderweg hebben we een ontbijtje gekocht en zijn we doorgereden richting New Haven. De weg voerde ons eerst door de kleinste staat van de USA, Rhode Island en vervolgens naar Conneticut. We kunnen na vandaag officieel melden dat we de meeste staten van Amerika bezocht hebben…. Na vandaag staat de teller op 26, van de 50.

Na zo'n 2 uur rijden kreeg ik dorst en had zin in een koffie. Een klein stukje verder zag ik een afrit met een Starbucks dus daar even gestopt. Noem het toeval of niet maar dit bleek het dorpje Mystic te zijn. Cindy had thuis gevonden dat hier het Mystic Seaport museum is. Ook weer een soort Archeon achtig museum over de tijd van de walvisvaarders. Omdat we ruim de tijd hebben vandaag zijn we naar dit leuke museum geweest…. Onverwacht, maar een super leuke middag. Hierna zijn we doorgereden richting New Haven. ETQ hebben hier het visje Dory (uit de film finding Dory) voor ons achter gelaten met de coördinaten erbij. Onze navigatie begon op de parkeerplaats tegenover de indoorklimhal IT te blerren dat we hier moesten zijn. Een foto gaf aan dat we ergens tussen een houten balustrade moesten zoeken. Al snel zag ik een boom die ik mij herinnerde van de foto… heel verdacht waren er 2 eikeltjes opgestapeld tussen een wat brede opening… nadat we deze hadden verwijderd lachtte Dory ons vriendelijk toe…mission accomplished !!!

Toen snel door naar ons motel… een Super8 dus schoon, goed bed, maar langs de Interstate dus verder niets interessants in de omgeving. Het was inmiddels 17:00 uur… Cindy wilde nog even naar de PEZ fabriek. Deze bleek tot 18:00 open en op slechts 10 minuten rijden… dus hop auo in en rijden. PEZ zijn die snoepjes in een dispenser met allerlei figuren erop… echt iets uit onze jeugd wat hier nog steeds gemaakt wordt. Eenmaal aangekomen mochten we gratis naar binnen omdat het zo kort voor sluitingstijd was. We hebben de versnelde tour gedaan en uiteraard nog wat gekocht…leuk om weer eens te zien. Dit was trouwens een tip van ETQ, bedankt daarvoor.

Het was inmiddels etenstijd geworden en de lokale lekkernij de apizza, een soort pizza met een bodem van constructiebeton is ons door ETQ van harte afgeraden. Dus ja wat dan… dan nog maar eens een kreeftje verorberen pffft. Dus snel een visrestaurant opgezocht…hier aangekomen bleek deze alleen gefrituurde vissen te verkopen, dus gauw wegwezen hier… Een vriendelijke klant van dit etablisement verwees ons naar the Stone Bridge een leuk restaurantje in het centrum van het dorpje Milford. Eenmaal hier aangekomen werd ik aangenaam verrast... woensdag de 21e was er kreeften avond, das vanavond YEAH !!! Verse kreeften uit Maine 2 voor de prijs van 1… dat rijmt leuk maar smaakt nog veel beter. Had ik zomaar ineens 2 van die heerlijke beestjes op m'n bordje… ennuh ja deze luste ik ook !!!!

Dit was echt een geluksdag ten eerste omdat ik op tijd dorst had gekregen waardoor we een onverwacht leuke middag in het museum in Mystic hadden, ten tweede omdat de parkeerplaats vol stond met klassieke amerikaanse auto's wat leuke kiekjes heeft opgeleverd. Ten derde omdat we bij New Haven de avondspits dreigde in te rijden maar moesten een paar meter voor de file de afrit naar Dory hebben. De meeste attracties sluiten om 17:00 uur maar PEZ was tot 18:00 uur open en we mochten gratis naar binnen. En last but not least in het visfrituurrestaurant kregen we de tip voor een goed restaurant waar het vanavond ook nog eens kreeftenavond bleek te zijn… echt een geluksdag toch?!

Morgen door naar de Niagara watervallen een tocht van ongeveer 750 km. Dus welterusten, goedemorgen… tot morgen.