cinenden naar Canada & USA 2016

Toronto - Stowe (653 km)

Na een goed ontbijt in ons hotel zijn we in de auto gestapt voor de eerste reisdag ongeveer 650 km richting Stowe, Vermont.

Het eerste stuk voerde ons langs lake Ontario en dan 1000 Islands... Inderdaad daar waar de beroemde dressing naar vernoemd is. Volgens insider zijn het trouwens geen 1000 eilanden maar 1864. Een leuke wetenswaardigheid hierbij dat een eiland slechts eiland genoemd mag worden als het minimaal 960 vierkante centimeter groot is en het hele jaar boven water is, en een boom erop wordt gewaardeerd.

En klein stukje verder noordwaards zijn we bij Ogdensburg de grensbrug over de Saint Lawrensrivier over gereden, Deze grenspost met de USA was erg rustig en na 15 minuten hadden we alle benodigde stempels in ons paspoort, en alle hadden we alle vragen juist beantwoord. Het bleek zelfs niet nodig het I-94W in te vullen. En zo reden we zomaar de staat New York in.

Vervolgens door een schitterend landbouw gebied gereden welke ons onder andere door Madrid, Lisabon en Stockholm voerde. Bij port Kent hebben we de pont naar Burlington genomen. Deze boottocht van een klein uurtje over Lake Champlain bracht ons naar Burlington, Vermont. Van daaruit was het nog een uurtje richting Stowe. Hier arriveerden we op ons overnachtingsadres rond 20:00 uur. We hebben snel onze spullen op de kamer gelegd en zijn snel gaan eten in restaurant Harrison's, een tip van de eigenaresse van de Hobble Inn, onze B&B voor vannacht. Na een heerlijk diner nog even op de verranda een wijntje gedronken en dit verhaaltje getiept... En nu met een beetje geluk lekker.....uhhhh .... Slapen.

Tot morgen...

Tessa

Aardig tripje achter de rug, maar wel een mooi tripje. En lekker geslapen?

ETQ

1864 eilanden en geen 1000.... Ik ga het voortaan achttienhonderdvierenzestig eilanden dressing noemen. :-)

Maar vertel eens, waarom wilden jullie naar Stowe?

Pa en ma Scholte

Bedankt voor je leuke verslag. We kijken er steeds naar uit en geniets er erg van. Dikke knuffel.

Ma en Pa v.d.Bout .

Bedankt voor jullie leuke verhalen en wij genieten met jullie mee !!Iedere dag opnieuw zien we uit naar jullie belevenissen.Blijf genieten van alles , veel succes , dikke knuffel en tot de volgende mail .Lieve groeten , Ma en Pa .