cinenden naar Canada & USA 2016

911

Dag lieve mensen,

Omdat we 2 nachten in dit motel in Wells, Maine verblijven hebben we vandaag een rustige dag gepland. Vanmorgen zijn we in de auto gestapt en naar Portland gereden. Onderweg zijn we bijna van de weg afgespoeld wat een hoosbui... Eenmaal in Portland aangekomen was het droog en hebben we de de vuurtoren bezocht om vervolgens naar de oude haven te rijden. In deze haven lag een enorme cruise boot voor anker, The Anthem of the Seas. We hebben hier een treintocht gemaakt door de oude stad over het antieke smalspoor. Hierna zijn we doorgereden naar Cape Elizabeth waar we fort Williams bezocht hebben met zijn mooie vuurtoren. Tijdens de ochtend begon de zon door te breken en zijn we door gereden naar Old Orchard beach en gezellige badplaats met een mooi strand... En het weer deed ook lekker mee, inmiddels was de lucht weer helemaal blauw en was het zo'n 30 graden... Nadat we een strandwandeling gemaakt hadden zijn we lekker gaan eten... Voor de verandering had ik een een kreeft besteld... Wel hard zo'n beest, maar na flink kauwen wastie best lekker ;-)

Aan het einde van de middag nog even naar Kennebunk... Ook weer zo'n onwijs mooi stadje aan de oceaan met prachtige huizen... George Bush bezit één van deze villa's.

Wat ons opviel is dat vandaag overal de vlag halfstok hangt, dit heeft te maken met 11 september...vandaag is het 15 jaar geleden dat deze ramp zich voltrok.....time flies.

Toen weer heerlijk terug naar ons motel... Even douchen, blog bijwerken, een lekker biertje op de patio en dan slapen...morgen door naar Boston.