cinenden naar Canada & USA 2016

Halfway St. Patricksday maar ook van de vakantie

Dag lieve mensen daar zijn we weer met onze belevenissen...

Vandaag hebben de de freedom trail gelopen, een 8 kilometer lange wandeling langs 16 locaties van nationaal historisch belang. Deze wandeling is uitgezet door de stad, je hoeft alleen maar een rode lijn te volgen, lekker makkelijk. Een deel van deze wandeling voerde ons door de wijk Little Italy (klein Italië). In deze wijk vol Italiaanse restaurants is Mike's Pastry gevestigd... Een bakkerij welke bekend staat om z'n heerlijke cannoli's, een van oorsprong Siciliaans gebakje... Cin en ik zochten er allebei eentje uit met een bakkie espresso... Ik moet zeggen die cannoli's..... Waren niet te vreten..hahahaaa, bah, de espresso daarentegen was top. Een van de monumenten waar we langs liepen was Bunker Hill, een herdenkingsmonument in de vorm van een granieten toren van 221 feet hoog (67 meter). Deze toren kon je beklimmen door de 294 treden tellende trap op te lopen... Natuurlijk hebben we dit gedaan en het gaf een mooi uitzicht !

Eenmaal weer beneden aangekomen hebben we op een terrasje wat gedronken... Cindy bestelde een pink lemonade... Bij ons krijg je dan water met een beetje siroop, hier krijg je siroop met een scheutje water, of zoals Cindy het zei : "Instant suikerziekte" in een beker... We hebben deze zoete zooi later aangelengd met een liter (!!) water waarna het enigszins te drinken was. Daarna in de stad heerlijk gegeten. Tijdens het eten realiseerden we ons dat we vandaag officieel aan de 2e helft van deze vakantie begonnen zijn...tijd gaat snel!

Na het eten zijn we teruggelopen naar ons hotel om ons wat op te frissen... Want vanavond gaan de naar de Boston Red Sox voor een een honkbalwedstrijd. Het stadion ligt op 3 km van het hotel, dus een fijne wandel afstand. Eenmaal een gekomen in het stadion (Fenway park) hadden we goede plaatsen. Erg leuk om bij deze happening aanwezig te zijn... Alle Amerikanen zijn met van alles bezig, eten, drinken, emailen, bellen, sms-en en ohja ook af en toe kijken naar de wedstrijd... De sfeer is hier net zoals we in Chicago ook al hebben ervaren erg ontspannen... Gewoon een gezellig avondje uit zonder enige agressie... Ondanks het feit dat 'we' verloren hebben was iedereen blij.

Daarna terug gelopen naar ons hotel voor onze laatste nacht in Boston.

Welterusten en tot morgen !!!